Sakkal a
gondolkodás tisztaságáért
A sakk
eredetileg tanítási, gondolkodásfejlesztési eszköz volt. Az évszázadok során
azonban a célja eltolódott, és inkább csak mint játék, sport, kiemelkedő
teljesítmény jelent meg.
A
sakkozás rendszert, elvonatkoztatási terepet jelent. Átlátható, kézzelfogható
viszonyokon keresztül tapasztalja meg az ember az irányokat, a részleteket. Ami
a diszlexiás agynak kell, a sakkban megvan.
A
diszlexiás információfeldolgozási módra építő tevékenység, téri-vizuális és
egyszerre jelenlévő ingereket kell kezelni. Ugyanakkor mindezt rendszerben,
stratégiában, egymásutániságban.
Kiválóan
pótolja a digitális kultúrában hiányzó tapasztalatokat is. A neurológiai
harmónia egyik támasza, a gondolkodás fejlesztésének eszköze.
További
információk: http://www.slideshare.net/gyarme/sakkpalotapolgar-gyarmathy
SAKKPALOTA:
http://sakkpalota.hu/index.php/hu
Polgár
Judit visszahelyezi a sakkot eredeti funkciójába, és taneszközként a tananyag
átadását könnyíti meg a gondolkodás fejlesztés által.
A
módszerében nagyon lényeges szempont, hogy nem a sakkjáték, hanem a sakk, mint
szabály rendszer kerül be a tanításba.
A
pedagógusnak nem kell érteni a sakkjátékhoz, kizárólag a szabályait kell jól
ismernie. Nem önálló tevékenység a sakk, hanem a tananyag feldolgozásának
háttere.