Sakkal a gondolkodás tisztaságáért

 

A sakk eredetileg tanítási, gondolkodásfejlesztési eszköz volt. Az évszázadok során azonban a célja eltolódott, és inkább csak mint játék, sport, kiemelkedő teljesítmény jelent meg.

A sakkozás rendszert, elvonatkoztatási terepet jelent. Átlátható, kézzelfogható viszonyokon keresztül tapasztalja meg az ember az irányokat, a részleteket. Ami a diszlexiás agynak kell, a sakkban megvan.

A diszlexiás információfeldolgozási módra építő tevékenység, téri-vizuális és egyszerre jelenlévő ingereket kell kezelni. Ugyanakkor mindezt rendszerben, stratégiában, egymásutániságban.

Kiválóan pótolja a digitális kultúrában hiányzó tapasztalatokat is. A neurológiai harmónia egyik támasza, a gondolkodás fejlesztésének eszköze.

További információk:  http://www.slideshare.net/gyarme/sakkpalotapolgar-gyarmathy

 

SAKKPALOTA: http://sakkpalota.hu/index.php/hu

 

 

Polgár Judit visszahelyezi a sakkot eredeti funkciójába, és taneszközként a tananyag átadását könnyíti meg a gondolkodás fejlesztés által.

A módszerében nagyon lényeges szempont, hogy nem a sakkjáték, hanem a sakk, mint szabály rendszer kerül be a tanításba.

A pedagógusnak nem kell érteni a sakkjátékhoz, kizárólag a szabályait kell jól ismernie. Nem önálló tevékenység a sakk, hanem a tananyag feldolgozásának háttere.